کاهش قیمت ها در بازار خودرو شروع شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سعید موتمنی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد:راستا قیمتی خودروها در بازار تغییر نموده و پس از آن افزایش قیمت های ناگهانی طی دو هفته اخیر، شیب قیمت ها نزولی شده است. در حال حاضر بازار خودرو با فرایند نزولی قیمت ها را شروع نموده است. علت این موضوع به صحبت های سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه هیات دولت در روز گذشته (چهارشنبه)، شروع مجدد ثبت نام در طرح های فروش خودروسازان و ارائه آمارهای تولیدی خودروسازان توسط مسئولان طی روزهای اخیر بازمی شود.

کاهش قیمت ها در بازار خودرو شروع شد

وی اضافه کرد: به طور مثال پرایدی که تا 110 الی 112 میلیون تومان هم پیش رفت اکنون زیر 100 میلیون رسیده، تیبا 120 میلیون تومانی در حال حاضر زیر 115 میلیون تومان است یا خودروی پژو 405 یا سمند که بیش از 175 میلیون تومان شده بودند، بیش از پنج میلیون کاهش قیمت داشته اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید نمود: همانطور که سرپرست وزارت صمت نیز اعلام کردند، قیمت ها در بازار خودرو تحت تاثیر عوامل راونی بوده است. با این قیمت ها مشتری برای خرید مراجعه نمی نماید و قیمت ها کاذب و بر روی کاغذ افزایش می یافت. در این شرایط نیز دارندگان خودرو شیطنت نموده و قیمت خودروهای خود را بالا می برند و سبب ایجاد جو روانی در بازار می شوند.

موتمنی اضافه کرد: خودرویی که هنوز تحویل گرفته نشده یا تا یک سال بعد نیز در رهن شرکت خودروساز باقی است، آگهی نموده و می خواهد سرمایه خود را برای خودرویی که چند ماه دیگر تحویل می گیرد، چندین برابر کند. در بازار خبری از مشتری نیست و تنها قیمت ها هرچند صباحی که بعضی فرصت را مناسب می بینند، قیمت ها را دست کاری می نمایند. برای هیچ یک از خودوها اعم از داخلی، وارداتی و کارنموده مشتری در بازار وجود ندارد؛ چراکه قیمت ها بسیار بالا رفته و از نظر مصرف نماینده، قیمت ها غیرمنطقی هستند.

وی توضیح داد: البته که همه این ها به نبود سقف قیمتی برای خودروها مربوط می گرددو زمانی که سقف قیمتی برای یک محصول و مرجعی وجود ندارد، رفتارها سلیقه ای خواهد بود و هرکس هر قیمتی که بخواهد، مشخص می نماید. چنانچه سقف قیمتی وجود داشت و از یک مرجع مشخص قیمت ها مشخص می شد، برای افرادی که سرمایه گذار هستند و نه مصرف نماینده، اوضاع بازار اینگونه نمی شد. باتوجه به اینکه سقف قیمتی مشخصی وجود ندارد، به طور مثال یک دارنده خودرویی از نمایشگاهی قیمت یک محصول را 105 میلیون تومان می گیرد و برای فروش خود به مشتری قیمت 106 میلیون تومان یا حتی بسیار بالاتر مشخص می نماید.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید نمود: باتوجه به اینکه ما مرجع قیمت گذاری نیستیم، مشتری قیمت از یک نمایشگاه با نمایشگاه دیگر یا نماینده فروش با نماینده فروش دیگر، برای یک خودرو قیمت متفاوت دریافت می نماید. اما به طور میانگین می توان گفت که پراید 111 حدود 97 میلیون تومان، سایپا 131 حدود 93 میلیون تومان، تیبا 108 میلیون تومان و تیبا و ساینا نیز هریک 115 میلیون تومان قیمت دارند. در محصولات گروه ایران خودرو نیز سمند 172 تا 173 میلیون تومان، پژو 405 حدود 169 میلیون تومان و 206 تیپ 2 در حدود 183 تومان است.

موتمنی در سرانجام اعلام کرد: با توجه به عدم هماهنگی در قیمت ها و نبود سقف قیمتی، ممکن است قیمت های اعلامی کمی متفاوت باشد. اگر یکبار برای همواره مرجعی برای مشخص قیمت ها در بازار خودرو وجود داشت و سامانه ثبت معاملات خود فعال بود، در بازار شاهد نوسانات اینگونه نبودیم. با راه افتادن سامانه خودرو اتحادیه نمایشگاه دارن، خرید و فروش ثبتی می شد، افراد سودجو دیگر نمی توانستند نقشی در بازار داشته باشند. امیدوار هستیم و سعی می کنیم که هرچه سریعتر این سامانه فعال گردد.

طبق اعلام سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 3600 دستگاه خودرو فراوری و روانه بازار می گردد، تاکید نمود که آمار فراوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 25 درصدی را نشان می دهد. دو خودروساز عظیم کشور به صورت تجمعی روزانه 3600 دستگاه خودرو فراوری می نمایند و تحویل خودرو به مشتریان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش سه درصدی داشته است. این آمار و ارقام نشان می دهد که فراوری خودرو مسئله ای ندارد و مطمئن هستم با تداوم این فرایند، همه تقاضاها را پاسخ خواهیم داد.

به اعتقاد سرقینی تفاوت قیمت درب کارخانه با قیمت بازار آزاد خودرو درست نیست و نباید به این میزان باشد. اما اطمینان دارم با افزایش تعداد موارد ثبت نام، قیمت خودرو فرایند نزولی می یابد و تعدیل خواهد شد.

منبع: ایسنا

بلاگ پو: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

تور کانادا: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

تور آلمان ارزان: تور آلمان ارزان قیمت | تور برلین، تور فرانکفورت، تور نمایشگاهی آلمان

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109965

به "کاهش قیمت ها در بازار خودرو شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت ها در بازار خودرو شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید