مردم خشگمین آمریکا در جستجوی رسانه ای که حقیقت را بگوید ، ناو هواپیمابر تا قابلمه های خالی!

به گزارش مجله سرگرمی، در این شرایط است که توجه به شبکه های جایگزین و مستقل مانند پرس تی وی می تواند مردم ایالات متحده را به پاسخ همه پرسش های خود برساند. هر چه مسائل آمریکا بیشتر می گردد مردم بیشتر از رسانه های امریکایی گریزان می شوند.

مردم خشگمین آمریکا در جستجوی رسانه ای که حقیقت را بگوید ، ناو هواپیمابر تا قابلمه های خالی!

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران: بیش از صد سال است که مردم ایالات متحده هر آنچه را رسانه های آن کشور گفتند، باور کردند و تنها قشر نخبه و منتقد در جست و جوی حقیقت بودند، اما تحولات اخیر آمریکا نشان داد حنای این رسانه ها دیگر رنگی ندارد. اما چرا و این دگرگونی فرهنگی چه مزیتی برای ما خواهد داشت؟

آشوب های امریکا گرچه با اعتراض به قتل عمد یک سیاه پوست به دست پلیس امریکا انجام شد اما زمینه ای شد تا اعتراض به بی عدالتی همگانی در آن کشور به سرعت فراگیر گردد. مردم عادی به خیابان ها هجوم بردند و دنیا را شگفت زده کردند. مردمی که تا چند ماه قبل هرگز تصور نمی شد به خیابان ها بریزند و از تظاهرات تا شورش مسلحانه پیش فرایند.

مردم بیکار شده، تحقیر شده و سرکوب شده دانستند دولت آمریکا و نهاد های حاکمیتی مانند پلیس نه تنها مسئول خدمت رسانی به آنها نیستند بلکه فقط وظیفه دارند تا همین فرایندی را که به سود قشر برخوردار است، حفظ نمایند و در این میان مردم عادی فقط باید بهره کشی شوند.

شرایط زندگی مردم امریکا نه تنها بهتر نمی گردد بلکه برای اکثریت جمعیت آن کشور روزگار بسیاری سخت تری در پیش است. شرایطی که به دلیل مدیریت هیات حاکمه آمریکا در کنگره و کاخ سفید ایجاد شده است. آنها شاید بتوانند با اعتراض خود شرایط را برای همه دنیا بهتر نمایند چرا که نه تنها زندگی مردم امریکا سخت شده بلکه به دلیل سیاست های تحریمی و جنگ افروزی های کاخ سفید زندگی در بسیاری از کشورها مانند سوریه، ونزوئلا، یمن، کوبا، لبنان، بولیوی و ... که توسط دولت ایالات متحده تحریم شده اند هم سخت است.

نه همه جمعیت ساکن آمریکا بلکه فقط بخشی از مردم توانسته اند خود را از فریفته شدن توسط رسانه های ایالات متحده برهانند و در جستجوی رسانه های حقیقت گوی غیر امریکایی هستند. بقیه جمعیت بازهم از طریق رسانه های آمریکا با اطلاعات غلط بمباران می شوند. به مردم امریکا گفته می گردد اگر مسئله ای هست به دلیل یکی دو مسئول فاسد یا ناکارآمد است و الا کل سیستم حکومتی آمریکا درست عمل می نماید فقط کافیست تا انتخابات کنگره یا ریاست جمهوری صبر کنید. به زودی شخصی که مسائل را حل می نماید خواهد آمد. اما این هم یک فریب دیگر است.

در دهه های گذشته چنین نیرنگ هایی توسط رسانه های امریکایی تاثیرگذار بود اما در شرایط حال حاضر که در همه ایالت های آمریکا به مدت چند ماه آشوب و تظاهرات دیده می گردد شرایط دیگری وجود دارد. مردم نمی توانند آرام شوند؛ تفاوت امروز با سال قبل در این است که مرز میان اعتماد به رسانه ها با حقایق موجود جامعه به شدت در حال افزایش است.

بحران اقتصادی امریکا که ناشی از کاهش میزان فراوری و نیز کاهش ارزش دلار است موجب شده تا بسیاری شغل خود را از دست دهند که پیامد آن بی خانمانی، ناتوانی در تامین هزینه زندگی فرزندان و ... است. علاوه بر اینکه به دلیل اقتصاد لیبرالیسی در آمریکا، هیچ نظارتی بر هزینه های مسکن، درمان و ... نمی گردد. این شرایط در کنار لغو بیمه همگانی به دستور ترامپ موجب شده هر روز اعتراض های مردم ایالات متحده به بی عدالتی افزایش یابد. این نابرابری شدید در بهره مندی است که عامل مسائل بوده اما هنوز هم همه از آن مطلع نیستند.

بخش خوب ماجرا این است که مردم امریکا در جستجوی رسانه های دگر اندیش می توانند به شبکه هایی مانند پرس تی وی برسند که یک دهه است حقایق تلخ جامعه آمریکا را بازنمایی می کرد اما فقط قشر نخبه و منتقد به آن توجه داشتند نه اکثریت جامعه.

صنعت زندان، تبعیض نژادی سازمان یافته در نهادهای امنیتی آمریکا به ویژه پلیس، خرید و فروش زنان و بچه ها، بانکداری بهره کشی در امریکا و .. از جمله سرفصل هایی بوده که در مدت یک دهه اخیر به زبان مردم آمریکا برای آنها گفته شده ولی در گذشته مردم عادی احتیاج جدی برای توجه به رسانه های دگراندیش نداشتند. حالا این احتیاج وجود دارد.

مردم با فرایندی فزاینده می خواهند بدانند در کشورشان چه خبر است و چرا با سرعتی شتابان به سمت جهنمی از گرسنگی و ناامنی و شورش سقوط می نمایند.

مگر آمریکا همان ابرقدرت دنیا شمول نبود که بر همه کشورها سیطره داشت و غیر از چند ملت کم جمعیت، همه دولت ها قدرت برتر آن را به رسمیت می شناختند پس ناگهان این بیکاری فزاینده و افلاس وسیع از کجا آمد؟

تصاویری که هنوز هم رسانه های آمریکا به مردم کشورشان نشان می دهند قدرت بی نظیر ارتش و فناوری برتر صنایع این کشور است که در حال نبرد با تروریست ها و دیکتاتورها به منظور تامین امنیت آمریکا هستند اما مخاطب امریکایی دیگر می داند همه این قدرت یا نبرد خیالی آمریکا با دشمنان فرضی یک توهم رسانه ای بیش نیست. شبکه های دگراندیش مانند پرس تی وی نشان می دهند که دشمن مردم آمریکا نه در غرب آسیا یا کره شاقتصادی بلکه قشر ثروتمند و بانکدار آمریکاست.

مخاطبان یکی بعد از دیگری اخطار تخلیه خانه های خود را توسط پلیس دریافت می نمایند که اقساط وام بانک آن را نمی توانند پرداخت نمایند، هزینه های زندگی بالا می رود و مشاغل هم با همان سرعت آب می شوند. این تقصیر ایران یا ونزوئلا نیست.

در این شرایط است که توجه به شبکه های جایگزین و مستقل مانند پرس تی وی می تواند مردم ایالات متحده را به پاسخ همه پرسش های خود برساند. هر چه مسائل آمریکا بیشتر می گردد مردم بیشتر از رسانه های امریکایی گریزان می شوند و به قول مرحوم روژه گارودی از خواب دایناسورهای هالیوود بیدار می شوند و رسانه های آزاداندیش را مطالبه می نمایند.

اکنون زمانی است که باید پرس تی وی تقویت گردد تا هر چه بیشتر مخاطبان آن افزایش یابند تا مردم آمریکا را به جنگ طبقه ثروتمند بانکداری گسیل نمایند که مردم دنیا از جمله آمریکا را بدبخت نموده اند. پرس تی وی این سوال را در فکر امریکاییان متجسم می سازد که چه کسی عامل بیکاری و بی خانمانی شماست؟ نه مسلمانان غرب آسیا و هیولاهای خیالی هالیوود یا سیستم سیاسی آمریکا.

اگر مردم آمریکا از حقیقت مطلعی یابند شاید بتوانند شرایط را به شکلی تغییر دهند که بشریت سرنوشت بهتری داشته باشد.

آمریکای امروز در شرایط بحرانی یا نقطه عطف حیات خود واقع شده است و دقیقا به جای آنکه پرس تی وی تقویت گردد تا با بودجه ای بیشتر و مستقل توان بالاتری بیابد متاسفانه مورد بی مهری نهادهای موثر خارج از صداوسیما واقع شده و به دلایل اقتصادی و بودجه ای حتی یک خبرنگار نیز در سراسر ایالات متحده ندارد.

تقویت بودجه شبکه ای آزاداندیش مانند پرس تی وی که بیش از یک دهه برای آن زحمت و هزینه صرف شده و اکنون باید میوه دهد به اندازه تقویت تقوان دفاعی کشور در یک جنگ نظامی مهم است.

بلاگ پو: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

تور کانادا: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

تور آلمان ارزان: تور آلمان ارزان قیمت | تور برلین، تور فرانکفورت، تور نمایشگاهی آلمان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109873

به "مردم خشگمین آمریکا در جستجوی رسانه ای که حقیقت را بگوید ، ناو هواپیمابر تا قابلمه های خالی!" امتیاز دهید

1 کاربر به "مردم خشگمین آمریکا در جستجوی رسانه ای که حقیقت را بگوید ، ناو هواپیمابر تا قابلمه های خالی!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم خشگمین آمریکا در جستجوی رسانه ای که حقیقت را بگوید ، ناو هواپیمابر تا قابلمه های خالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید