فارن پالیسی: آمریکا از زمان ورود به افغانستان بازنده بوده است

به گزارش مجله سرگرمی، نشریه آمریکایی با اشاره به حضور 19 ساله نظامی دولت واشنگتن در افغانستان اظهارداشت که آمریکا از زمان ورود به افغانستان بازنده بوده است.

فارن پالیسی: آمریکا از زمان ورود به افغانستان بازنده بوده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نشریه آمریکایی فارن پالیسی در گزارش نوشت که 19 سال سال پیش و پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر، آمریکا برای شکست طالبان وارد افغانستان شد اما پس از ساال ها جنگ، خونریزی و ویرانی، اوضاع این کشور بهبود نیافته است.

این نشریه اضافه کرد که سال 2001 آمریکا برای دستیگری و کشتن ملا عمر عملیاتی در قندهار انجام داد که تعداد زیادی از غیرنظامیان افغان کشته شدند و نتیجه ای نداشت. چنین حملاتی بارها انجام شد در حالی که حتی یک تروریست وجود نداشت و تنها مردم کشته شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کارشناسان معتقدند که آمریکا با نزدیک به دو دهه حضور نظامی در افغانستان دستاوردی نداشته است. جنگ، فقر، ناامنی، خشونت و خونریزی همچنان در این کشور ادامه دارد و در آستانه خروج نظامیان آمریکایی، دولت واشنگتن بازنده این جنگ طولانی مدت است.

فارن پالیسی اعلام کرد که حملات آمریکا حملات بسیاری از مردم افغانستان را آواره کرد، عزیزان آنها را گرفت و افرادی که بستگان کشته شده در حملات هوایی به طالبان پیوستند. حتی بسیاری از افرادی که با طالبان مخالف بودند نیز با شروع چنین حملاتی از سوی نیروهای خارجی با این گروه ابراز همدردی کردند.

این نشریه نوشت که به نظر می رسد آمریکا از زمان ورود به افغانستان نیز بازنده بوده است و در شرایط کنونی این رهبران طالبان هستند که در مقابل مقامات آمریکایی و افغان مذاکره می نمایند.

همچنین پس از سالها، دولت ترامپ اعلام نموده است که تا سال جدید میلادی تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد نمود. حالا پس از دو دهه وعده ساختگی، اشتباهات جدی سیاسی، شکست های پرشمار و ویرانی، هنوز هم آینده افغانستان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

این در حالی است که به تازگی زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ترامپ در امور صلح افغانستان تاکید نموده است که آمریکا منافع خود در این کشور را رها نمی کند.

.

بلاگ پو: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

تور کانادا: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

تور آلمان ارزان: تور آلمان ارزان قیمت | تور برلین، تور فرانکفورت، تور نمایشگاهی آلمان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113709

به "فارن پالیسی: آمریکا از زمان ورود به افغانستان بازنده بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارن پالیسی: آمریکا از زمان ورود به افغانستان بازنده بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید