دستورپخت پنکیک گیاهی خوشمزه با آکوافابا

به گزارش مجله سرگرمی، فنون آشپزی معمولا گام به گام پیشرفت می نمایند. به ندرت می بینید که چیزی از غیب بیاید و یک شبه نظر مردم را درباره یک حوزه آشپزی عوض کند. برای مثال، کیسه پزی یکی از این فنون است. اما در دنیای غذاهای گیاهی هیچ چیز مثل آکوافابا نتوانسته تغییر ایجاد کند. اصول استفاده از آکوافابا چنین است؛ مایع داخل قوطی کنسرو نخود را (که همواره دور می ریختید) به داخل یک هم زن برقی منتقل کنید. سپس آن را هم بزنید و ببینید که چطور تبدیل به یک کَفِ خامه ای صاف، سفت و بافت دار با چگالی زیاد می گردد، صفاتی که خیلی شبیه ماحصل هم زدن سفیده تخم مرغ با شکر هستند. همین ترکیب ساده و در دسترس می تواند به شما برای پخت یک پنکیک گیاهی خوشمزه یاری کند.

دستورپخت پنکیک گیاهی خوشمزه با آکوافابا
  • مواد لازم برای تهیه مخلوط خشک

  • مواد لازم برای تهیه هر وعده پنکیک

آرد 280 گرم

خمیرمایه دو قاشق چای خوری

جوش شیرین نصف قاشق چای خور

نمک یک قاشق چای خوری

آکوافابا از قوطی نخود چهار قاشق چای خوری

شکر چهار قاشق غذاخوری

شیر بادام دو پیمانه

روغن یک چهارم پیمانه

وانیل دو قاشق چای خوری

آب لیموترش دو قاشق چای خوری

سرکه قرمز یا سفید دو قاشق چای خوری

شربت افرا یا عسل به مقدار لازم

  • طرز تهیه پن کیک گیاهی با آکوافابا

برای مخلوط خشک

آرد، پودر خمیرمایه، جوش شیرین، و نمک را در کاسه ای بریزید و هم بزنید تا یکنواخت با هم مخلوط شوند.

برای یک وعده پنکیک

آکوافابا و شکر را در یک همزن برقی بریزید و با سرعت زیاد، حدود 6 دقیقه هم بزنید. در این حین شیره گیاهی، روغن سبزی، وانیل، آب لیموترش، و سرکه را در یک کاسه دیگر مخلوط کنید. سپس مخلوط مواد خشک را به آنها اضافه کنید و با یک کفگیر هم بزنید (مخلوط را صاف نکنید). در آخر محلول آکوافابا را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

یک تابه بزرگ روی شعله متوسط بگذارید تا برای 5 دقیقه گرم گردد. سپس مقداری کره گیاهی یا روغن روی آن بریزید و پخش کنید طوری که به چشم نیاید. شعله را روی کم بگذارید و برای هر پنکیک یک چهارم پیمانه از مایع را روی تابه بریزید و بپزید تا روی آن حباب ظاهر گردد و زیرش به رنگ قهوه ای طلایی در آید. هر طرف تقریبا باید 3 دقیقه بپزد.

پنکیک ها را بعد از پخت سریع سرو کنید و تابه را برای پخت پنکیک های بیشتر تمیز و آماده نگه دارید. برای سرو از شربت افرا یا عسل بهره ببرید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: کتاب کاله
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37490

به "دستورپخت پنکیک گیاهی خوشمزه با آکوافابا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورپخت پنکیک گیاهی خوشمزه با آکوافابا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید